VAG (Audi-Seat-Skoda-VW) S-Tronic & Multitronic

Wat is DSG/S-Tronic?

dsg-tuning-vagDSG (of S-Tronic) staat voor Direct-Shift Gearbox, dat is een automatische versnellingsbak met dubbele koppeling. Het verschil tussen DSG en S-Tronic is enkel de commerciële benaming die wordt gebruikt. DSG is enerzijds in gebruik bij Volkswagen, SEAT en Skoda. S-Tronic is anderszijds de benaming die men bij Audi gebruikt. Technisch zijn de twee identiek aan elkaar. U kunt bij ons terecht voor het tunen van uw VAG DSG/S-Tronic 6 & 7 (DQ200, DQ250, DQ380, DQ381, DQ500, DL382 & DL501) automatische versnellingsbak*.

Ook voor wagens die niet door APEC getuned zijn.

Waarom bij APEC Belgium?

APEC Belgium is in België de pionier van de DSG tuning. Nog voor de grote jongens dit aanboden reden er al een tiental wagens met DSG/S-Tronic rond met een APEC tuning daarop. Met onze jarenlange ervaring in het optimaliseren van de DSG/S-Tronic software zijn we de specialist in het op maat afstellen van uw automaat*. Door het herprogrammeren van de DSG kunnen wij de versnellingsbak meer koppel/vermogen laten verwerken, schakelsnelheid verkorten, schakelpunten (toerentallen) individueel afstellen, … Tot het activeren of uitschakelen van specifieke parameters toe*.

Wat doen wij?

DSG-7 DQ200 (droge koppeling) alle types, ook MQB

Verhogen koppelbegrenzing
Verhogen clamp force
Ondertoeren fix in D-mode
Overtoeren fix in S-mode
Schakelsnelheid verkorten
Reactietijd peddles verkorten
Kick down deactiveren in TT (manuele) modus
Launch control activeren

DSG-6 DQ250 (natte koppeling) alle types, ook MQB

Verhogen koppelbegrenzing
Verhogen clamp force
Schakelsnelheid verkorten
Reactietijd peddles verkorten
Kick down deactiveren in TT (manuele) modus
D & S mode volledig naar wens af te stellen (toerentallen naar keuze)
Maximaal toerental instellen D/S & Manuele modus (uitschakelen automatisch opschakelen in TIP modus mogelijk)
Launch control activeren
Launch control toerental naar wens

DSG-7 DQ380 & DQ381 (natte koppeling)

Verhogen koppelbegrenzing
Verhogen clamp force
Ondertoeren fix in D-mode
Overtoeren fix in S-mode
Schakelsnelheid verkorten
Reactietijd peddles verkorten
Launch control toerental naar wens

DSG-7 DQ500 (natte koppeling), ook MQB

Verhogen koppelbegrenzing
Verhogen clamp force
Ondertoeren fix in D-mode
Overtoeren fix in S-mode
Schakelsnelheid verkorten
Reactietijd peddles verkorten
Launch control toerental naar wens

DSG-7 DL382 (natte koppeling) alle types (Q5, A4 B9, A6 1.8TFSI/2.0TDI…)

Verhogen koppelbegrenzing
Verhogen clamp force
Schakelsnelheid verkorten
Reactietijd peddles verkorten
D & S mode volledig naar wens af te stellen (toerentallen naar keuze)
Maximaal toerental instellen D/S & Manuele modus

DSG-7 DL501 (natte koppeling) alle types (A4/A5/A6 3.0TDI, S4/S5 3.0TFSI, …)

Verhogen koppelbegrenzing
Verhogen clamp force
Schakelsnelheid verkorten
Reactietijd peddles verkorten
D & S mode volledig naar wens af te stellen (toerentallen naar keuze)
Maximaal toerental instellen D/S & Manuele modus
Launch control activeren
Launch control toerental naar wens

Multitronic VL300 & VL381 alle types (Audi A4 8K, Audi A5 8T, …)

D- &  S-stand bedrijfstoerental aanpassen
Maximaal toerental aanpassen

(*): De specifieke mogelijkheden kunnen per type versnellingsbak anders zijn, contacteer ons voor meer info.

Nieuw: het ondertoeren probleem van uw DSG/S-Tronic kunnen wij zo goed als volledig elimineren!

BMW 6HP & 8HP

Voor BMW 6 & 8HP versnellingsbakken werken wij met xHP Software.

xhplogo

 

 

 

 

 

 

Stage 1

– Optimized D Shiftpoints to facilitate sporty, yet economy style driving
– Optimized Shift Strategy for up/downhill driving
– Optimized Warmup Behaviour
– Optimized Torque Converter Lockup in 1st/2nd/3rd gear
– Lowered minimum RPM limit manual mode
– Adapted Torque Limits for Tuned engines
– Gear Display in Dash in D/S/M Modes (where supported)

Stage 2

– Optimized D & S Shiftpoints for better acceleration in part and full throttle situations
– Firmer, sportier upshifts in D/S/M mode – Faster paddle response time
– Optimized Shift Strategy for up/downhill driving – Optimized Warmup Behaviour
– Optimized Torque Converter Lockup in 1st/2nd/3rd gear – Raised Torque Limits for Tuned engines
– Gear Display in Dash in D/S/M Modes (where supported)

Stage 3

– Optimized D & S Shiftpoints for better acceleration in part and full throttle situations
– Race-like upshifts with TQ increase
– Shift times approx. 50% faster in S/M Modes
– Shift times approx. 25% faster in D Mode
– True Manual mode (no automatic upshift in M mode)
– Automatic Rev-Matching (Throttle – Blip) on Downshifts in S/M Modes
– Faster paddle response time
– Optimized Shift Strategy for up/downhill driving
– Optimized Warmup behavior
– Optimized Torque Converter Lockup in 1st/2nd/3rd gear
– Even more raised Torque Limits for Tuned engines – Gear Display in Dash in D/S/M Modes (where supported)

Meer weten over de mogelijkheden voor jouw versnellingsbak?

Contacteer ons!